Monday 12 September 2011

DIY - Car Voltage Stabilizar - update

Salam,
rasanya dah lebih sebulan dari tarikh post tentang voltage stabilizer ni keluar, janji saya dulu akan saya tunaikan hari ni.hehehe.lambat sangat nak update.

setakat yang telah diguna sehingga kini, memang ada sedikit perubahan dari segi jarak perjalanan (mileage) kereta (hyundai i10) tapi tidak dapat saya pastikan yang alat ini memang betul2 menjimatkan minyak. mungkin sebab kereta yang digunakan memang dah menjimatkan minyak (claim by hyundai, kereta i10 memang menjimatkan minyak).

tetapi feedback dari kawan2 yang memang menggunakan alat ini pada kereta mereka, memang dapat menambah mileage kereta (honda civic, bukan latest model) dalam 50km untuk setiap isian penuh minyak kereta untuk pergi dan balik kerja (jarak dalam 20 - 30 km).

pengalaman saya sepanjang menggunakan alat ini, pernah dapat sehingga 500km jarak perjalanan untuk satu tangki minyak(bawak kat highway). sekarang untuk satu tangki penuh minyak kereta, dapat bertahan sehingga 14 12 hari(lebih kurang) untuk pergi balik kerja sahaja.minyak yang digunakan, campur2 antara shell ron95 & ron 97.

IMHO, saya rasa alat ini mungkin dapat membantu kepada mereka yang menggunakan kereta enjin lama.
stay tuned for next update.(kalau berkesempatan)

No comments:

Post a Comment